Hiermee draait u de gedeelde rand van twee driehoekige meshvlakken.
Oproepmethoden
Knop
Lint: tabblad Mesh > paneel Mesh Edit > Spin Triangle Face
Menu: Modify > Mesh Editing > Spin Triangle Face
U kunt een rand die twee driehoekige meshvlakken met elkaar verbindt, roteren zodat de vorm van de vlakken wordt aangepast. De rand die door de geselecteerde vlakken gedeeld wordt, wordt gedraaid zodat deze de top van elk vlak snijdt.
Opmerking: Met MESHSPLIT kunt u een rechthoekig vlak in twee driehoekige vlakken opdelen. Als u de rand tussen driehoekige vlakken wilt draaien, gebruikt u de optie Vertex zodat de splitsing precies van het ene naar het andere hoekpunt loopt.
De volgende prompts worden weergegeven.
First triangular mesh face to spin
Hier geeft u een van de twee vlakken op die u wilt aanpassen. Klik op een driehoekig meshvlak.
Second adjacent triangular mesh face to spin
Hier geeft u het tweede vlak op dat u wilt aanpassen. Klik op een driehoekig meshvlak naast het eerder geselecteerde vlak.